Administration af foreninger

– både andelsbolig-, ejer- og grundejerforeninger

Har I overvejet at få ny administrator?

  • Kører jeres forenings økonomi optimalt?
  • Betaler alle til tiden?
  • Lytter I til ejernes behov?
  • Har I de mest fordelagtige lån?
  • Får I hurtige, præcise svar fra jeres administrator?

Connla Administration tilbyder

Sikker økonomistyring

  • Likviditetsstyring
  • Forhandling om offentlige tilskud
  • Omlægning eller forlængelse af lån
  • Styring af fælleslån
  • Varetagelse af rollen som kasserer

Bogføring og regnskaber

  • Opstilling af regnskaber
  • Indberetning af selvangivelser
  • Bogføring
  • Momsregnskaber
  • Årsberetninger

Optimale fysiske forhold

  • Løbende vedligeholdelse af ejendommene
  • Indgåelse af aftaler med de bedste og billigste underleverandører
  • Håndtering af bygge-/fornyelsesprojekter

Håndtering af ejere/lejere

  • Opkrævning af leje, boligafgifter eller kontingent
  • Forhandling af lejekontrakter

Ad-hoc rådgivning

  • Assistance med at sælge andelsboliger
  • Rådgivning omkring køb af andelsboliger

Effektiv administration

  • Behandling af forbrugsregnskaber
  • Forlængelse af serviceabonnementer som fx forsikringsmæglere, Falck, vicevært, etc.

Klar kommunikation

  • Løbende dialog med lejere, ejere, banker og myndigheder
  • Administration af foreningens Facebook-gruppe og opslag af relevante nyheder
  • Løbende drøftelser med kreditorer, kommune, energikonsulenter og viceværter
  • Varetagelse af rollen som dirigent og referent på generalforsamlingen

Vi løser alle opgaverne ovenfor, primært ved egen hjælp, men også ved at trække på vores store netværk af samarbejdspartnere over hele Danmark som fx banker, advokater, realkreditinstitutioner, erhvervsmæglere, forsikringsmæglere og en lang række håndværkere.

Et nemt og ukompliceret samarbejde

Vi driver foreningsadministrationen som en forretning, hvor vores fokus er på at få jeres andels-, bolig- eller grundejerværdi til at stige, mens udgifterne holdes på et stabilt minimum.

Vi er kendt for vores løbende proaktive økonomistyring, som giver jer et klart overblik over, hvordan I får råd til mest muligt, og hvordan vi bedst kan løse eventuelle økonomiske udfordringer.

Effektivt

Vi løser jeres opgaver effektivt og følger dem helt til dørs, inden for de rammer vi har aftalt.

Klart

Vi kommunikerer klart og enkelt med jer og jeres ejere, lejere og andre interessenter.

Proaktivt

Vi foreslår forbedringer og optimeringsmuligheder på eget initiativ.

Hurtigt

Vi er nemme at få fat i og svarer hurtigt på jeres forespørgsler.

Mød Connlas medarbejdere

Hos Connla har vi fokus på, at jeres foreningers økonomi skal være optimal til enhver tid, og at der er styr på alt det praktiske til stor tilfredshed for jer og jeres ejere, lejere og øvrige interessenter.

Vi arbejder for, at I kan koncentrere jer om andre vigtigere opgaver som fx at skabe øget sammenhold og igangsætte sociale aktiviteter blandt ejerne.

Brian Icedor Petersen

Brian Icedor Petersen

Adm. direktør og grundlægger

Stina Tolvstein

Stina Tolvstein

Selskabs- og ejendomsadministrator

Hanne Ahmt

Hanne Ahmt

Selskabs- og ejendomsadministrator

Vi har mange års erfaring inden for administration af foreninger, både andelsbolig, ejer- og grundejerforeninger.

Vores vinkel på administrationen er økonomisk, og vi bestræber os på at være fair og til at regne med i alle situationer. Tilsammen giver det jer en sikkerhed for, at jeres foreninger altid administreres bedst muligt ud fra både et menneskeligt og økonomisk synspunkt.

Vi arbejder struktureret og effektivt, siger tingene, som de er, og vender hurtigt tilbage, hvis I har spørgsmål.

Vores stærke fundament i den finansielle verden sikrer jer de bedst mulige aftaler med banker og forsikringsselskaber.

Vi er hurtige til at få løst eventuelle problemer og vant til at kommunikere med folk i alle afskygninger.

Michael Haugsted

Bestyrelsesformand

Andelsboligforening AB Østre Ringvej 11-21 i Næstved

Forvandlet til en blomstrende forening

Den markante ændring skyldes, at Connla kører en meget kompetent økonomistyring og blandt andet har sørget for at indgå en fordelagtig aftale med en ny bank. Det har betydet for os, at vi nu kan afdrage på vores lån til sammenligning med tidligere, hvor gælden bare voksede og voksede. Oveni kan vi nu også for første gang i mere end 10 år se frem til at få råd til at sætte nogle større renoveringsprojekter i gang som fx et VVS-projekt til forbedring af varmeforholdene og anlæggelse af nye parkeringspladser.

Connla er et firma, som tager sig af al administrationen uden nogen som helst problemer. De laver endda regnskaberne for os og har en tæt kommunikation med beboerne via Facebook. Connla svarer hurtigt, løser eventuelle problemer med det samme; de er tillige nemme at få fat i og har et stort netværk af gode underleverandører. Et meget professionelt firma, der selv tager initiativer til, at vi kan gøre tingene bedre, nemmere og billigere.

For mig er det en drøm som bestyrelsesformand at have så nemt et job, hvor jeg eksempelvis kan koncentrere mig om at gøre noget ekstra ud af havefesterne. Jeg kan kun give Connla Administration min allervarmeste anbefaling.

Så nemt er det
at skifte administrator

Inden vi indgår en aftale

  • Når I har kontaktet os per telefon, mail eller via vores website, hører I fra os hurtigst muligt.
  • Vi mødes, og I fortæller om, hvem I er, hvilke ønsker I har til fremtiden, og vi ser på jeres regnskaber, vedtægter og referater fra tidligere generalforsamlinger.
  • Vi besigtiger jeres ejendomme sammen og gennemgår vores forslag til de økonomiske, juridiske og tekniske forbedringer, som, vi mener, vil skabe mest mulig nytteværdi det første år.
  • Vi rådgiver jer omkring, hvilke besparelser I vil kunne opnå, og hvad I skal være opmærksomme på bygningsmæssigt, regnskabsmæssigt, juridisk og med hensyn til formuleringerne i vedtægterne.
  • I modtager vores tilbud og beslutter, om I vil sige ja tak.
  • I arrangerer eventuelt, at vi bliver godkendt på den næste generalforsamling, hvis det fremgår af vedtægterne eller et bestyrelsesmødereferat, at det er proceduren.

Når vi er blevet enige

  • Vi underskriver allerførst en administrationsaftale og en administrationsfuldmagt.
  • Fuldmagten gør os i stand til at aftale med jeres tidligere administrator, hvordan og hvornår opgaverne skal videregives til os, baseret på hvad der er muligt, ud fra den aftale I har med dem.
  • Vi taler med jeres administrator, bank, revisor og underleverandører, så de er klar over, at vi har overtaget administrationen af jeres foreninger.
  • Vi orienterer jeres ejere og lejere om, hvordan administrationen kommer til at foregå fremover.